انواع وترمیم پرده بکارت واقعی
متن دلخواه شما
salamatiirani
شنبه 18 دی 1395 ساعت 16:15 | بازدید : 151 | نوشته ‌شده به دست salamatiirani | ( نظرات )

بیشتر بخوانید:

پرده بکارت

انواع وترمیم پرده بکارت واقعی

پرده بکارت یک عضو آناتومیکی از genitourinary درمونث ها هست که مذکرها آن را ندارند. در آلت خارجی زنان قراردارد. یک بافت نازک یا ضخیم از غشاء موکوسی است که دهانه واژن را می پوشاند و به اندازه انگشت شماست .

شکل آناتومیکی ساختار پرده بکارت زنان .

  • Labia majora لب های خارجی آلت هستند
  • لب های داخلی labia minora نامیده می شوند
  • Clitoral shaft درزیر mons pubis(بالاترین و خارجی ترین قسمت ناحیه آلت ) قراردارد
  • درزیراین شفت clitoral hood قراردارد که clitoris را می پوشاند
  • دهانه بسیار کوچک روی دهانه واژن اندام دفع ادرار قراردارد
  • درمرکز جایی ستکه دهانه واژن قرارگرفته
  • دور آن پرده بکارت است . که مانند قاب نمناکی از بافت دهانه واژن را می پوشاند.

 

عملکردهای پرده بکارت

هر ساختاری در بدن ما دارای عملکردیست . شما باید از وجود پرده بکارت شگفت زده شوید. خوب، ازنظر فیزیولوژیکی عملکرد آن خیلی تقدیرنشده است. صادقانه باید گفت حضور آن وقتی خیلی ضخیم باشد، ارزشمند خواهد بود چون در عملکردهای فیزیولوژیکی طبیعی سیستم بازسازی یا زمانیکه آن پاره می شود ، مشخص می شود.

برخلاف آنچه شما فکر می کنید، مقاربت جنسی (عمل زناشویی) تنها دلیل پارگی پرده بکارت نیست بلکه می تواند بدلیل استفاده از تامپون ها ،آسیب یا جراحت فیزیکی، trauma/ ورم و عفونت ، تجاوز، فقدان ازبدو تولد و حتی ورزش هم باشد.به رجوع به عملکرد آن ، آن مانند حفاظی برای واژن است بویژه برای جنین و نوزادان مونث که این پرده نازک تراز بالغین است . آن همچنین باعث جریان ترشح در بلوغ می شود.

در موارد قانونی ، یک دختر با پرده بکارت پاره شده می تواند گواه زنده فیزیکی تجاوز بچه گی ، سرکشی و خطای جنسی باشد .

واقعیت های پرده بکارت

*کلمه “پرده بکارت” یونانی است و بمعنای پوست یا غشاءنازک است

*”پرده بکارت” الهه ی ازدواج یونانی است

*درهر ۱۰۰۰جنس مونث یکنفر بدون پرده بکارت متولد می شوند

*همه در اولین مقاربت جنسی دچارخونریزی نمی شوند.۴۴%اززنان نمی شوند

*پرده بکارت ممکن است بطورطبیعی طی ورزش یا هرفعالیت فیزیکی ازبین برود

*زمانیکه دختری مقاربت انجام میدهد شکل پرده بکارت بزرگتر می شود

*استفاده از تامپون ا می تواند موجب پارگی شود

*گاهی پرده های ارتجاعی یا کوچک پاره نمیشوند .حاملگی می تواند حتی با وجود پرده اتفاق بیفتد

*لازم است پرده بکارت درزمان پارگی با خونریزی همراه باشد

ترمیم و بازسازی پرده اکثرا” فاکتورهای فرهنگی اجتماعی انجام می شود

انواع پرده بکارت

۱-پرده بکارت بسته

پرده بکارت تنها بخشی ازواژن را می پوشاند تا خون قاعدگی به راحتی جریان پیداکند. پرده بسته (بدون سوراخ و روزنه) حالتی است که این پرده کاملا” بسته است .این مانع خروج خون قاعدگی می شود. این مشکل ساز می شود پون قاعدگی یک عملکرد فیزیولوژیکی طبیعی است در زنان و هیچکس نمی تواند متوقف کند. حتی این مشکل پرده بکارت . خون قاعدگی باید ازبدن خارج شود چون ضایعات نمی تواند مدت زیادی دربدن بماند و مشکلات سلامتیی جدی ای اتفاق خواهد افتاد.

علل بسته بودن پرده بکارت

بطورکلی پرده بکارت بسته درسالهای نوجوانی رخ می دهد و طی آزمایشات اولیه تشخیص داده می شود. روشن است که پرده بکارت بسته اغلب ذاتی است و می تواند به دلیل شکست سلولهای مخاطی مرکزی پرده بکارت درزمان رشد آناتومیکی اتفاق بیفتد.درسن رشد، بزرگ شدن واژن و مجاری ادرای می توانند باعث بزرگ شدن توده سیستیک در رحم/شکمی شوند.

پرده بکارت واقعی

نشانه ها و علائم پرده بکارت بسته

*مانع خارج شدن خونروش قاعدگی

*درد کمتر شکمی

*اختلالات در سلولهای مخاطی پرده بکارت، این در جریان روبه عقب و تجمع خون در واژن می شود

*مشکلات مجاری ادرار

*حضور توده آبی رنگ یا قرمز بین دو لایه آلت

*دربعضی موارد یبوست می تواند بروز کند

جراحی پرده بکارت بسته

درصورتیکه خانم یا زنی از بکارت بسته رنج می برد جراحی توصیه می شود. جراحی کمک میکند تا بافت پرده برداشته شود و یک مجرای به اندازه و طبیعی هم ایجاد شود . بااین جراحی خون قاعدگی هم به آسانی و سهولت خارج می شود.

در دوران بچگی ،روشهای جراحی  پرده بکارت و واژن ممکن است باعث ترس از بررسی های جراحی بعدی شوند . بنابراین،جراحی دراین مدت ( وقتی سطوح استروژن اندومتر کم می شود)تا حد امکان اجتناب می شود.

گرچه، دردوران کودکی اگرمشکوک به پرده بکارت بسته باشد پس ازرشد سینه،آزمایش مجدد برای نشان دادن استاندارد بودن استروژن ،انجام می شود .

جراحی می تواند پس ازمرحله بهبودی و قبل از رشد hematocolpos(شکل گیری خون قاعدگی درواژن) انجام شود .

۲-سوراخ ریز پرده بکارت

پرده بکارت با سوراخ ریز یک بافت نازک است که تقریبا” دهانه کامل واژن را می پوشاند،به جز یک سوراخ خیلی کوچک. این مانع خونروش قاعدگی نمی شود بطور کامل ،ولی خروج آن را دشوار، آهسته و دردناک  میکند. زنان با پرده بکارت سوراخ ریز دوره قاعدگی طولانی تر دارند بدلیل عبورآهسته خون از سوراخ ریز پرده .استفاده از تامپون -ها توصیه نمی شود، چون ممکن است ورود تامپون ممکن باشد ولی خارج کردن آن بسیار دشوارخواهد بود.

۳-پرده بکارت پره پره/جدا جدا

یک پرده بکارت جدا جدا شرایطی است که پرده عادی دارای لایه اضافی ازبافتها در وسط است، که باعث دو دهانه کوچک به جای یک سوراخ می شود. این نوع درمقایسه با انواع دیگر نادراست ،ودریک زن از ۲۰۰۰زن دیده می -شود.

این سبب بافتهای مشابه با پرده بکارت سوراخ ریزمی شود . با یک جراحی کوچک در یک کلینیک محلی این لایه های اضافی برداشته می شوند و یک اندازه بزرگ ایجاد می شود. بطورکلی این جراحی  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. این یک جراحی موثرو سریع است. هرکس بااین جراحی می تواند درهمان روز مرخص شود. ناحیه مربوطه برای یکی دو روز سوزش دارد و بعد طبیعی می شود.

پرده بکارت پاره شده

اگر به تاریخ نگاه کنیم ، سکس عنوانی پیچیده است . بعضی جوامع دراین حوزه  نسبتا” آزاد هستند و تاکیدشان فقط روی لذت شخصی  است . بقیه مقیدترهستند. حتی امروزه، شما می توانید گروه های اخلاقی و مذهبی پیدا کنید که هنوز بشدت به پارسایی تا زمان ازدواج پایبند هستند . درواقع بیشتر این جوامع گامی فراتررفته و بطور خاص حق بیمه ای برای دوشیزگی خانم ها درنظرگرفته اند. چه چیزی دوشیزگی را اثبات می کند؟ پرده بکارتی که همچنان باشد.برخلاف عقیده عموم در این قضیه،  پرده بکارت می تواند بنا به دلایل زیادی ازبین برود بدون برقراری رابطه جنسی مثل، اسب سواری، ژیمناستیک، وارد کردن تامپون و دلایل بسیاردیگر. حتی بدون یادآوری خانم هایی که بدون پرده بکارت متولد می شوند. البته، حتی اگر پارگی پرده بکارت بدلیل سکس باشد نباید دلیلی برای پایان زندگی یا مانع ازدواجی برای شما باشد.

(ترمیم وبازسازی پرده بکارت) چیست؟

همانطور که فکرمی کنید و قبل از پاسخ دادن باید بدانیم ” HYMEN/پرده بکارت ” چیست. در ابتدا، پرده بکارت غشاء یا پوسته ایست که مجاری ورودی واژن را می پوشاند. برای یک خانم مجرد ، کمی تفاوت وجودارد چون اندازه صحیحی ندارد و بعضی بدون آن متولد می شوند. به هرحال، پارگی این پرده باعث خونریزی و افسردگی همانطور که قبلا مطرح شد ،می شود. درصورت پارگی ، آنچه که هایمنوپلاستی انجام می دهد برگرداندن دوباره آن به حالت اولیه است .آیا هیچ سودی درآن هست؟ به نظر خیلی افراد، زمانیکه پارگی اتفاق می افتد چرا خانم ها خواهان ترمیم دوباره هستند؟ نفع این کاردر چیست؟ دلایل طی این مراحل بشرح زیرند:

خاص کردن شب اول ، برگرداندن علامت دوشیزگی، ایجاد حس مالکیت خصوصی، حال نگاهی نزدیکتر به آنها داشته باشیم:

۱)ساختن یک شب خاص : چه این حالت فورا” پس از ازدواج عارض بشود یا درزمانهای مختلف، همه میخواهند شب اول به یادماندنی باشد داشتن پرده بکارت بخش ضروری تجربه جفت شدن است.آن آغازی جدید را سمبل سازی می کند یا “اولین” از ” بسیاری اولین ها”. هیچ درکی ازتاثیراحساسی وجود ندارد. به همین دلیل، این فقط یک انتخاب برای کسانی است که برای اولین بار می خواهند این تجربه را داشته باشند. اینکارتوسط افرادی که می خواهند  معجزه ای درشب سالگرد ایجاد کنند یا یک شب خاص برای طرف مقبال بسازند  هم انجام می شود.

۲)دوشیزگی : دربعضی فرهنگ ها و مذاهب، دوشیزه بودن قبل از ازدواج بسیار مهم است. هنوز هم علیرغم ایده های محتاطانه درمورد سکس و رابطه حنسی دراین محل ها، هنوز هم فرهنگ عامی دراین باره وجود دارد. درجایی مشکل -سازمی شود،که دراین جوامع  با برقراری رابطه به وجود پرده بکارت توجه می شود .بدون اینکه کسی باعث این فاجعه باشد.زیبایی این روش آنستکه خانمها بهترین هردو جهان را داشته باشند . چه با کسی بوده باشد یا ازبدو تولد فاقد پرده بکارت بوده باشد. این روشی استکه به شما اجازه می دهد بدون ازدست دادن آبرو تصمصم گیری کنید.

۳)حس مالکیت شخصی: این باعث می شود فرد قربانی رابطه جنسی حس جبران پیدا کند،ولی اینکار کاربرد جهانی دارد. برای خانم هایی که مورد تعرض قرارگرفتند یا وارد رابطه جدید با شخص خاص می شوند ، باعث ایجاد حس مالکیت روی بدن خودمی شوند. همانطور که اشاره شد ، یک پرده بکارت نشاهنده پاکدامنی است.

گزینه های شما چیست؟ اگر پرده بکارت چیزیست که شما به آن توجه دارید ، سه روش خاص برای انتخاب وجود دارد.برای مثال جبران روزهای گذشته برای شب ازدواج، ایجاد غشاء بدون خونریزی با یا بدون افزودن خون مصنوعی .یک روش متداواتر ایجاد پرده بکارت جدید . این دوره بهبود طولانی تری دارد ولی شامل خون طبیعی هم می شود. شما حق انتخاب یکی ازاین دو روش را دارید . انتظارتان چیست؟

خبرهای خوب برای خانم های محتاط افرادیکه مشغله دارند این استکه جراحی سرپایی انجام می شود. یعنی نیازی به ماندن در کلینیک برای یک شب نیستید، و دوساعت بیشتر طول نمی کشد . این بستگی به روش انتخاب فرد دارد، بهبودی در همه جا و ظرف چند روز تا شش هفته انجام می شود. درحالیکه شما می توانید ظرف چند روز به سرکاربروید ، می توانید با پزشک مشورت کنید و در صورت آمادگی مقاربت داشته باشید. پس از بهبودی پرده بکارت شما درست مثل قبل خواهد بود و حتی دیواره رحم تنگ تراز قبل می شود. در پی مقاربت بعد ازبهبودی این پرده پاره می شود و خونریزی اتفاق می افتد. بهترین راه، هیج اثری از جراحی نماند . بنظر شما چطور امکان دارد؟ هزینه hymeno plasty چقدر است؟

بازسازی و ترمیم پرده بکارت

جراحی بازسازی و ترمیم پرده بکارت بطورکلی بنا به دلایل مذهبی، فرهنگی و اخلاقی  و اکثرا” درمواقعی که بکارت پاره نشده به دوشیزگی یک مونث مربوط می شود، درخواست می شود. جراحی ترمیم یا بازسازی پرده بکارت، ,hymenoplasty نامیده می شود، که برای ترمیم یا ایجاد دوباره غشاء پوست مانند- حلقه ای نازک که دهانه واژن را می پوشاند طراحی شده است .

 اصلاح یا ترمیم پرده بکارت

ترمیم بکارت شامل بستن پارگی با بهم آوردن بقایای آن می شود. روشی ساده است که درآن بافتها باهم کشیده می شوند. گرچه، این نتایج موقتی باشند و بهبودی بندرت اتفاق می افتد، زمانیکه پرده یک ساختار مجرایی باشد یعنی هیچ جریان خونی در آن قسمت نباشد، دراینصورت هیچ یا حداقل بهبودی نخواهد بود.

Aloplant/ مختص کاشت

روش موقت دیگری که انجام می شود، وارد کردن یک قطره ازطریق بیومتریال(ماده حیاتی) در دهانه واژن است .

Hymenoplasty یا Hymenorraphy

Hymenoplasty یا ترمیم پرده بکارت به hymenorraphy معروف است . در hymenoplasty بیحسی موضعی انجام می شود.بافتها بیحس می شوند وجراح مطمئن می شود که حداقل خونریزی وجودداردبا کارکردن روی شریانهای کوچک. وقتی نواحی پاره شده ترمیم می شوند لبه ها به یکدیگرمتصل می شوند تا حلقه ستاره شکل را دوباره تشکیل بدهند ، درست مثل قبل از مقاربت جنسی، اتفاقات یا هرچیزی که باعث پارگی شده بودند.

پرده بکارت به طریقی حفظ می شود که با مقاربت مجدد و پاره شدن دوباره درد اندک و خونریزی هم اتفاق می افتد. جراحی پرده بکارت بطورکلی در مواردی که  ترمیم بکارت برای خانمی لازم باشد،انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

انواع پرده بکارت، ترمیم پرده بکارت بایدها و نبایدها

پرده بکارت،درد،پارگی،خونریزی

علائم پاره شدن وخونریزی پرده بکارت

۳۰نکته پرده بکارت که هیچکس نمیداند

انواع وترمیم پرده بکارت واقعی

پرده بکارت وترمیم پرده بکارت

علائم پرده بکارت پاره شده (broken hymen)

هایمنوپلاستی (ترمیم پرده بکارت) و بررسی آثار حقوقی آن

دلیل وجود پرده بکارت در دختران

چند سوال و جواب مهم در مورد پرده بکارت

پرده بکارت + انواع، توضیحات کامل، عکس

 

منبع:izanan.com




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب